Juno

Var på Juno igår med Felicia, och hade muco, mucho kul.
Filmen var skitbra, Michael Cera som Bleeker var så sööööt! När Juno var sur på honom för att han bjudit ut en tjej som luktade soppa (HAHA) sa han: "You broke my heart, you was like 'shall we make out' and lalala...."
Jag och Felicia bara satt och kved: "Aaaaw...."
När filmen var slut (jättegulligt slut, höll på att börja gråta) så höll vi på att gå vilse när vi skulle gå ut. Vi gick ner för nån trappa men insåg att vi antagligen skulle komma ner på parkeringsplan eller nåt då, och var tvungna och springa upp igen. De hade ju skyltat utgången, men det var uppenbarligen inte idiotsäkert.
När vi skulle åka hem tog vi först bussen från Kista, till sollentuna, och skulle ta tåget därifrån. Men det brann vid spåret, så vi var tvungna att ta en trång ersättningsbuss till Häggvik. Där skulle vi enligt busschauffören få åka pendeltåg, men vi gick upp där och där var det också avstängt. En jättearg tant läspade fram: "Schkitschnack! Ni är inte kloka!" och hytte med näven.
Så det var ut till busshållplatserna utanför häggvik station och vänta på nästa buss, där vi fick stå bredvid nån som luktade svett. Yummie. När vi stod och väntade försökte jag sätta igång en allsång för att lätta upp stämningen. Jag drog igång med Always look on the bright side of life, men bara Felicia hängde på.
Tillsist kom vi av i Rotebro och fick komma på pendeltåget, och det kändes lyxigt. Framme vid märsta hade vi missat bussen till Hova, så vi fick åka med den mot Husby Långhundra och hoppa av vid viadukten där Uffe hämtade oss, och släppte av mig vid bromsta. Jag joggade hem och käkade pommes frites med Sara. Mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0