Mycket möda och stort besvär!

   Jag fick en ipod i julklapp. Den är så jävla viktig för mig att den inom en snar framtid kommer få ett helt eget inlägg. Jag trodde jag skulle leva happily ever after. Men nej! All teknik motarbetar mig, därför hände detta:
25 december, :
  • Jag laddar ner Itunes kring elva på morgonen. Inga problem!  Klickar på installera. Dialogruta: "Din dator har inte Microsoft Windows Service Pack 2."
  • Microsoft.com, söker på Servicepack 2, hittar allt från Servicepack 1-4, och i olika grader av "pro", "office", "IT". Va? Klickar på IT. Laddar ner nästan hela. Dialogruta poppar ut och berättar att det är nåt språkproblem. Va?
  • Surfar istället in på microsofts svenska hemsida. Söker på servicepack. Hittar Servicepack 2 "för IT-proffs som ska installera servicepack på ett nätverk eller flera datorer. Ska du installera på en dator? Klicka här."
  • Klickar. Kommer till en jävla sida där man ska registrera sig för att få veta när man kan uppdatera sin dator. MEN VAFAN?! Jag är registrerad, har bara ignorerat det dom senaste åren. VILL BARA HA SERVICEPACK 2!!!!!!!!!!!!!
  • Tillbaka och laddar ner IT-proffs-grejen. Går inte att ladda ner. Prövar igen. Går inte att ladda ner. Prövar igen. Går inte att ladda ner. Prövar igen.
  • Går att ladda ner! Laddat ner till 99%. Dialogruta: "Din hårddisk är full. Du måste rensa och ta bort filer för att få plats." 
  •  Sätter igång och rensar. Flyttar de få bilder vi har på inbyggda hårddisken till den externa, tar bort program, musik vi inte lyssnar på, tömmer papperskorgen. Tar ca 1-1 1/2 timme.
  • Ladda ner igen. DET FÅR PLATS!
  • Installerar. Klickar Accepterar villkoren, nästa, nästa, SLUTFÖR!
  • Ruta: "Kontrollerar din dators filer." Mätaren står still. Går därifrån.
  • Kommer tillbaka en timme senare. Mätaren har rört sig några millimeter.
  • Kommer tillbaka vid sju på kvällen. KLAR!
  • Installerar Itunes. Det funkar!
  • Kopplar in Ipoden. Itunes tankar genast ner ALL musik vi har på vår dator över huvudtaget, eller iallafall det som får plats. Jag hinner inte fixa mer med det, utan får helt enkelt acceptera att jag har precis alla artister vi har i vår dator (från A till L, längre hann den inte). Vilket inkluderar Jonas Brothers. JONAS BROTHERS?! Min syster har förgiftat vår dator och min ipod.

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0