Sweeney Todd

Ja, igår kom jag och Julle iväg på Sweeney Todd tillsist. Den var bra, och man blev så där härligt skrämd, haha. Under hela första mordet satt jag och bet mig själv i tummen, men sen lugnade jag mig. Mjamja, inte mycket att skriva om det kanske...
Och idag är en seg dag, jag har bestämt mig för att plugga eftersom jag:

  • Är tre veckor efter matte-planeringen
  • Har ett SO-hemprov på typ fem religioner jag inte börjat på
  • Biologiprov på 27 sidor
  • Fysikprov på massa saker jag inte orkat skriva ner.

Så idag blir det hard work work, om bara min kära syster kan hjälpa mig med matten (hon är ett jäkla snille, fattar inte att vi är syskon). Men ärligt talat, det är en sak jag undrar med parenteser. Om det är ett plustecken framför parentesen blir tecknet inom parentesen, till exempel ett minustecken, förvandlat till det motsatta, alltså ett plustecken. VARFÖR?! Kan dom inte bara skippa alla fucking parenteser och idiotiska formler och bara skriva tecknet de menar? Jag förstår ärligt talat inte vad parenteserna är till för, förutom att plåga stackars studerande ungdomar. Helt jävla värdelöst. Så total värdelöst.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0