Att försöka sova ifred.

    Igår kväll tänkte jag gå och lägga mig fett tidigt, eftersom jag blir så jävla trött på morgonen annars. Jag hade bestämt att jag skulle gå och lägga mig så fort jag kollat klart på Miami Ink, som var slut 20.00. Tror ni jag klarar det eller? Nä, såklart inte.
    Det tar mig typ en halvtimme att borsta tänderna och tvätta mig i ansiktet! Och jag hade inte ens smink! Men det är bra att jag borstar tänderna länge, förut var jag fett slarvig för det är ju så förbannat tråkigt, men nu har jag börjat lyssna på musik medan jag borstar tänderna. Min tandborstlåt är Baby, It's Fact av Hellogoodbye som Felicia (A) skickade till mig förut. I första versen borstar jag sidtänderna (eller vad heter det?!), sen på refrängen framtänderna, sen insidan av tänderna och så vidare.... När låten börjar om tar jag sån där listerine i munnen, och när dom kommit fram till refrängen igen är det dags att spotta ut. Jag vet, det är helt stört, men jag borstar iallafall tänderna ordentligt (men det riktigt sjuka är ju att jag sitter och bloggar om det!).
    Sen så la jag mig i sängen vid halv nio, men då var det helt plötsligt massa saker jag kom på att jag måste göra. Jag måste skicka ett sms till Natalie och fråga om vi skulle ha gympa, och om mobilen ska vara på måste jag ladda den, och så måste jag ta sån där ansiktskräm, och så måste jag städa undan på mitt skrivbord så jag kan ha sminket där imorgon, och så måste jag..... Tillsist var jag klar, och då var klockan typ tio över nio. Så gick det med min tidiga kväll. Men det var ju fortfarande tidigt, så då somnade jag nöjd och belåten...
    Bara för att väckas en kvart senare av mamma som kom in med katten till mig, och gav mig en glas vatten. Katten låg och var jättegosig i ungefär tio minuter, och precis när jag lyckats somna om så hopapde hon ner från sängen och stod och krafsade på dörren för att bli utsläppt. MEN VADFAN ÄR DET MED ALLA SOM FÖRSÖKER STÖRA MIG?!
   Jag vaknade på morgonen till radiokanalen vinyl, eftersom jag är sämst på att ställa in kanalerna på min klockradio, och så mamma som skrek att vi var tvugna att åka tidigare idag. Underbart. Jag åt frukost med min pappa som höll på och tjatade om var hans canonkamera var, och jag sa att Sara kanske hade den, och då satt han och försökte lära mig att Sara och jag faktiskt har en egen kompaktkamera och blablabla. Jag föreslog att han skulle ta upp det med Sara när hon kom hem och gick från frukostbordet.
   Slängde på mig mina nya svarta koola anna-jeans (LOOOVE), svart boxarlinne och rutig koola anna-skjorta, satt sedan och sminkade mig tills mamma skrek: "NU ÅKER JAG UTAN DIG!" Ungefär då måste jag börja masa mig ner till hallen och klä på mig. Jag satte upp håret i en knut, för att dölja det faktum att det var lite så där konstigt smålockigt och fult, tog min väska och rusade ner.
    Skolan var bara.... Skola helt enkelt. Dagens höjdpunkter var väl Natalies ångestfyllda smsväxling med sin snygga kusin som ville gå på bio (men sen visade det sig att han ville ha med Natalies lillasyster också, det var ju lite synd) och.... Öhm, ja, det var väl dagens höjdpunkt. 
    Efter skolan hade jag dans, det var ganska kul, och det var skönt eftersom vi inte var så många, vi var typ sju pers istället för typ tolv som vi brukar. Hurrahurra.
    När pappa och jag åkt hem så gick jag upp på mitt rum och lade mig i min saco, varför är man så trött hela tiden på vintern? Pappa ropade upp: "Ska du ha nån mat?" och då skrek jag, bara lite sådär på försök: "Nä!" Och så var det inget mer med det. Min mamma skulle fått spasmer och tvångsmata mig eftersom hon är livrädd att jag ska få ätstörningar igen, men pappa struntade i det. Hmm. Värt att minnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0