Gymnasie och sånt

    Åh, jag går ju i nian, och snart är det dags att välja gymnasium. Jag är livrädd. Jag är helt förvirrad. Jag tror att jag inte kommer komma in. Och om jag kommer in så kommer det bara kännas helt fel. Jag kommer inte orka pendla, jag kommer inte passa in, jag kommer bli sämst i klassen, jag kommer... Det finns liksom inget slut på allt som kommer  gå fel.
    Jag vill gå nån medialinje, men inriktning på grafisk formgivning och lite foto också, och just nu lutar det åt GUC (Grafiskt UtbildningsCentrum) eller NTI (Öh.... Jag vet inte vad det står för). Jag har inte sett nån broschyr eller nåt från GUC, det var bara nån som tipsade om det, men NTI snackade jag med på gymnasiemässan, och jag fick se en mapp med elevarbeten, och det är exakt vad jag vill hålla på med, typ bilder till reklam och så!
    Men det dumma är att GUC ligger i uppsala, och NTI inne i Sthlm, så det blir lite jobbigt att pendla typ en timme varje dag >___<
    Hursomhelst ska jag åka till GUC på studiebesök på fredag, ska bli mkt kul ^^ Men jag är livrädd för Uppsalas kollektivtrafik. Allt som inte är SL känns bara så.... Skrämmande. Går man bara på tåget och köper en biljett där? Eller måste man förbeställa? Vad kostar det? HJÄLP MIG!
   
     Imorgon ska jag iallafall åka till ett buddhisttempel, eftersom jag, Natalie, Enger och Ellen håller på med buddhism i SO:n. Ska bli ganska kul, ska ta med mig tjockiskameran (Nikon D80) plus blixt, makroobjektiv, och så en liten kompaktkamera från Pentax för att filma lite. Kommer nog bli kul att fota där, jag tycker buddhistiska tempel verkar så fina (efter min stora erfarenhet, AHAHAH). Men typ mycket guld och fina färger och så  x)
     Får ladda upp lite bilder imorgon och se om det blev som jag trodde :) Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0