Sigtuna

Idag ringde Hanne mig runt tolv och meddelade att hon var hemma från norrland och sovit jättelänge. Jag gick upp till henne, och efter att ha tråkat ett tag bestämde vi oss för att åka till sigtuna. Sagt och gjort, vi åkte till sigtuna, bestämde oss för att ta en hink med glass på våfflan, och upptäckte att vi inte hade råd.
H: "Men våra kort då!"
F: "Har inte med mig."
H: "Men jag har!"
*knalla upp till bankomaten*
H: "Ehm... Frida... Vad är min kod?"
F: "SHit, jag vet inte, hur många försök har du kvar?"
H: "Ett."
F: "Men ring din pappa då."
H: "Min mobil är död. Och den är hemma."
F: *suck*  "Ta min."
Tillsist kunde Kalle leta rätt på Hannes bankkod, vi tog ut en hundralapp och gick ner och beställde vår hink. För att klargöra en sak; JA, det var en riktig hink, typ som barn leker med, med fyra kulor glass, mjukglass och topping på. Dessutom fick man två spadar att äta med. Gött.
    Och imorgon ska jag åka till Alunda (inte Alvik, som jag sa hela tiden) med Hanne och hennes familj och hjälpa dem att ta hand om deras kompisar gård. Med andra ord, jag ska stiga upp typ sju varje morgon och gå ut och mata kossor. Gaaah. x'D Men det finns katter och hundar och hästar också, så det lär bli några ridturer också :) Kommer hem på fredag, pusshej <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0