Uppdatering

Hm, behöver inte säga det, men jag säger det iallafall: JAAA, jag är sämst på att uppdatera!
Måndag: Sista skoldagen, om det nu räknas som en skoldag. Vi städade skåpen och slutade vid elva, så jag hann med halvtolvbussen hem. Jag duschade och packade en liten väska med smink och min balklänning, varefter mamma skjutsade mig hem till Natalie, där vi var några som skulle göra oss iordning tillsammans. Sedan skjutsades vi iväg i två bilar (jag tror vi var åtta stycken) till kolsta, där balen skulle vara. Vi knallade uppför röda mattan, blev fotade och fick välkomstdrink. Sen stod vi utanför och minglade i ungefär sjutusen år, innan vi fick komma in och sätta oss vid borden.  Maten var jättegod, skagen toast (jag som är livrädd för skaldjur och inte ätit en enda räka i hela mitt liv åt upp hela min!), biff black and white  (åt bearnaisesås för första gången) och tillsist en mäktig kladdkaka. Yummie!
Sen blev det typ livemusik med två små gubbar som satt och klinkade på sina gitarrer, det var helt okej, och sen kom nån dj rick. I början var alla lite sega, men tillsist var vi ungefär tjugo personer som gjorde tappra försök att fylla hela dansgolvet, och det blev ganska bra stämning tillsist. Jag gjorde till och med stagedive, vilket var mucho divertido.
Efteråt skulle vi som varit hos Natalie åkt hem till henne för lite nedvarvnings-efterfest med film, men jag fick inte efter som "det är en lång dag imorgon, sara tar studenten" och blablabla. Kom hem, duschade, och lade mig prick ett.
Tisdag: Sov ungefär fem timmar, upp och äta, sminka mig, fixa håret lite snabbt och dra på mig klänningen. Tog bussen till skolan och träffade Felicia. Vi knallade upp till kyrkan, där vi hittade resten av vår klass. Gick in i kyrkan, där folk sjöng och var jätteduktiga. Men jag höll på att garva på mig när kören skulle sjunga sommarpsalm eftersom jag vet att Jessica och Natalie inte kunde texten så det stod bara och mimade och såg osäkra ut. Självklart var jag tvungen att kolla med ögonen i kors när jag fick ögonkontakt med Natalie, så hon höll på att börja skratta. Great sucess.
Vi gick nerför kullen till resten av skolan, där folk uppträdde och var duktiga (GO CARRO!), och det delades ut stipendier (GO ELIN!). Sen skulle vi samlas i klassrummen, så vi traskade ner till C, där vi fick glass, tidningen vi gjort under de två senaste veckorna och betygen. HALLELUJA! Jag hade höjt med SEXTIO poäng! KSG, here I come! Jag blev så glad så jag var tvungen att berätta det för Natalie och resten när vi gick ut ur klassrummet, så jag sa det, började skratta, insåg att vi inte skulle gå i samma klass längre och började storgråta. Jag som inte trott att jag skulle gråta, jag stod nu och hulkade som en unge! Tårarna bara forsade nerför kinderna och resten följde i mina fotspår. Tillsist gick vi omkring och kramade allt och alla vi såg hejdå (till och med våra skåp). Pappa tog kort på oss, men vi visade oss ju inte från vår vackraste sida tyvärr. Sedan åkte jag från folkets hus för sista gången, och gick och fikade med mamma och pappa. Sen åkte vi till sollentuna och stod med saras studentplakat när hon sprang ut från sollentuna fria, åkte hem och började fixa med den italienska buffén, sen gick jag och lade mig och sov ett tag när huset invaderades av Saras kompisar.
Torsdag: Var och shoppade lite med Hanne, som var mycket snygg i sin "åttiotals-outfit", som jag döpt den till. Vi var som vanligt på beyond retro och pillade på alla gamla saker, men det slutade med att jag köpte en klänning på H&M, randig och fin i orange och rosa.
Fredag: Blogga. Städa. Äta. That's it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0