Jag har leg, alltså finns jag.

Igår var en lång och trött dag. Jag skulle till min kära frisör Helene kvart i tolv, men eftersom jag bor på vischan så skulle jag bli tvungen att ta en buss som gick klockan tio, tre kilometer från mitt hus. Hejaheja. Därför vaknade jag vid åtta eller något, fixade mig och var klar vid nio, men kom på att jag kunde gå till Sundveda (tre-fyra kilometer dit också) och ta en buss därifrån typ närsomhelst, eftersom dom går oftare där. Vid typ halv elva klädde jag på mig, tog med mig kameraväskan (måste bära med mig den och fota mer, typ nyårslöfte eller nåt till mig själv) och gick ut. Det hade typ regnat under natten, och efter att ha gått genom en skog, en granplantering, två hagar, över en bondgård och tillsist vid en åkerkant var mina converse inte riktigt sig själva längre. Livet på landet.
Hursomhelst så kom en buss nästan exakt när jag kom fram, så jag åkte till sigtuna och var där ungefär exakt en timme innan jag skulle klippa mig. Jag drog ner till strandpromenaden för att kanske fota lite änder eller nåt, men dom vankade för snabbt för min arma autofokus. Jag övergav änderna och gick och kollade i lite affärer.
En och en halv timme senare kom jag ut från Helene, med ungefär en halv decimeter kortare hår, och lite mer uppklippt. Det känns ganska kort just nu, och jag funderar på om jag kanske vågar klippa det riktigt kort nästa gång. Mja, vi får se.
Sen satte jag mig på bussen in till märsta, för att gå in på fotoaffären och fixa ett id-kort. Det var klart på fem minuter, och sen gick jag omkring och strosade tills mamma hämtade mig och vi körde till sollentuna. Där gick vi in och fixade nya pass hos polisen. Jag ser hjärndöd ut och min underskrift ser ut som en femårings, men en sak är säker: kort till pass blir aldrig bra, så jag struntade faktiskt i det.
När vi sedan gick mot Swedbank för att fixa ett leg, konto och kontokort till mig vid tvåtiden gjorde sig min mage påmind, som inte ätit på sex timmar. Det tog typ en timme för oss inne på banken, vi skulle öppna nytt konto, stänga nåt gammalt konto, beställa leg, fixa så mitt kommande studiebidrag kom till mitt konto, flytta pengar från nåt gammalt konto jag fick av mormor och morfar när jag föddes, etc. etc. Så om ungefär en vecka kommer mitt idkort ploppa ner i brevlådan, och då har jag bevis på att jag finns, och att jag faktiskt är femton! (vilket inte många tror, konstigt).
Sen var vi äntligen klara, och jag fick äntligen käka lunch (halv fyra) på nån sushi-resturang. Yummie. Därefter gick mamma och jag och kollade i lite affärer, och eftersom jag tyckte att jag inte hade några hårspännen köpte vi typ trettio stycken av varierande form, färg och storlek.
När vi kom hem upptäckte mamma att jag hade fått brev från KSG! Mitt förstahandsval, som jag jobbar som en galning (beror på hur man ser det, ur andras perspektiv kanske jag jobbar normalt mycket) för att komma in på. Jag fick en kallelse till en personlig intervju. Gissa vilket datum? Första april. Känns otroligt olycksbådande. Hursomhelst fick jag lite panik, eftersom det bara är en månad kvar, och jag har fortfarande inte fixat arbetsprover. Men tillsammans med Sara så spånade jag iallafall fram en idé på temat: "I don't wanna grow up". Och så måste jag typ fixa porträtt på någon jag tycker om. Mjomjo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0