Liar Liar.

Jag har lätt för att ljuga. Jag har lätt för att spela. Jag har lätt för att verka trovärdig. Bra ibland, dåligt ibland. Till exempel har vissa personer svårt att tro mig när jag försöker ge komplimanger, när jag verkligen anstränger mig för att låta seriös. Och så "Jo, men jag menar det!" Det låter inte trovärdigt.
För några dagar sen på en svenskalektion så ville Mikaela prata med vår lärare Cecilia om att hon var så dålig i skolan och inte lämnade in några uppgifter eller något. Då insåg jag att jag inte heller gjorde det, och sa det till Cecilia, som kollade misstroget på mig. "Vad har du inte lämnat in?" Jag började rabbla upp allting (det är en ganska lång lista). Och hon var övertygad om att jag hade lämnat in allting. Tillsist hämtade hon sin dator och kollade igenom allting hon fått in, och kunde då äntligen hålla med mig: jag hade inte lämnat in massa uppgifter.
            Jag har helt enkelt ett sätt som gör att lärare inte kan tänka sig att jag inte sköter mig, de bara antar att jag lämnar in allting. Dessutom låter de mig komma undan med att lämna in saker senare hela tiden, eftersom de på något sätt fått för sig att det är en engångsföreteelse för mig. Haha. Jag har flyt!
                                                                                                                                                    Pusshej <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0