Grow old is okay, as long as you don't grow up.

      Gick ner i datarummet för att leta reda på en manual till laptopen och fick syn på en liten post-it-lapp med min systers handstil. Det verkade vara en to-do-lista, och på den stod det: "Telia, Banken, Körkort, vetrinär". Jesus. Nu inser jag att hon håller på att bli vuxen, människan är ju för fasen snart tjugo (ja, ett år minus sex dagar är snart). Men jag skriver ju också to-do-listor. Tyvärr brukar de inte handla om viktiga saker, eller jo, fast det beror på hur man prioriterar. Det kan se ut såhär: "Duscha, hårinpackning, ånga ansiktet, ansiktsmask, fixa håret, sminka mig". Hm.
     Hanne insåg att Sara håller på att bli vuxen någon dag innan mig. Hon frågade var Sara var, och jag sa att hon var på jobbet. "Men gud, hon är ju typ vuxen." Lite skrämmande faktiskt, men mer skrämmande att jag snart kommer vara där. Jag förväntas skaffa jobb eller plugga vidare, ta körtkort, öppna sparkonton, flytta hemifrån och gud vet vad. Jag förväntas fatta beslut. Usch. 
                                                                                                                       Pusshej <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0