Margareta, Lillemor och dom.

       Påväg till skolan upptäcker jag att jag glömt mina nycklar till skåpet. Great. Ramlar in med tunga laptopväskan, får veta att vi ska till stadsbiblioteket (eller påminns om, jag visste det - egentligen). Jag gillar bibliotek, eftersom jag läser ganska mycket, och tyckte det var fint och så (trådlöst internet, wiiie). Men PALLA ranta runt efter nån liten bibliotekarie som heter Ann-Louise eller Margareta eller Lillemor och typ klär sig i blommiga kjolar från Gudrun Sjöden och bor ensam med sina katter och dricker varm mjölk på kvällarna (så är alla bibliotekarier, jag lovar!) (fast inte min granne i och för sig) (men alla andra!) (tror jag). Det var tråkigt, och alla var trötta.
     Sen hade vi foto, och fick kamerorna. Fast jag fick inte min, eftersom mitt kamerakontrakt var inlåst i mitt skåp, men det gjorde ingenting. "Läxan" till nästa dag var nämligen att ladda batteriet och bekanta sig med kameran och jag har ju laddare, instruktionsbok och faktiskt hela kameran hemma sedan ett år tillbaka så var det inte riktigt ett problem. 
        Efter skolan stack gick jag ner längs drottninggatan och skulle handla present åt syster, som faktiskt fyller nitton imorgon. Dessutom hann jag titta lite i andra affärer, och blev lite kär i en kjol och en kofta från mango. Finfina var dom!
     Sen åkte jag till märsta och skulle ha dans, men eftersom mina danskläder var inlåsta i skåpet fick jag sitta och titta på. Blev lite ledsen, har ju lite dansabstinens fast jag dansade i måndags. Känns också lite tråkigt att så många har slutat senaste terminen, nu har vi slagits ihop med en annan grupp, får se hur det går....
     Nu ska jag gå och kolla på Idol. Nej, jag gillar inte programmet. Däremot gillar jag att skratta åt alla weirdos. Ja, jag är en elak människa.
                                                                                                                    Pusshej <3
Tror dessutom vi har lite Ben & Jerrys Chocolate Fudge Brownie i frysen.... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0