Notes from a laptop.

      Igår började dansen igen. Jag insåg då hur mycket jag saknat det, och fattar inte hur jag ens kunde tänka tanken att jag kanske inte skulle hinna med att dansa när jag började gymnasiet. Det var så otroligt skönt att få sätta igång kroppen lite, dansa och stretcha på slutet. Dessutom hade vi en ny lärare, eftersom Veronika är barnledig, som hette Tonya (Tonia?), var jättebra och hade assnygg frisyr. Tror det kommer gå jättebra dom här två terminerna, det är ju alltid bra att dansa för någon annan once in a while.

       Dessutom fick jag min laptop igår. Svart/grå fujitsu siemens, fullproppad med program (Adobe Design Premium CS3, alltså photoshop, illustrator, dreamweaver etc!) men lite stor och klumpig. Jag är faktiskt lite avundsjuk på samhällarna, som fick en söt vit dator, typ tjugo centimeter bred och ungefär lika hög, som att slå upp en normalstor bok bara. Dessutom har den inbyggd webcam, gaah! Okej, vi esteter har större hårddisk, massa program och sånt, men iallafall.... Liten söt vit... Med webcam...
     Idag var jag (och resten av esteterna) på kulturhuset och såg två fotoutställningar, en av Lennart Nilsson och en av Gunnar Smoliansky. Det var ganska kul, lite tråkigare var det frågeformulär som vi ska fylla i och skriva ungefär en A4 om lite tråkigare. Kan ju tillexempel nämna att vi skulle reflektera kring "varför smoliansky kallas en fotograf av små valörer" och "är icke-hiearkistisk, hur visar sig det i hans bilder?". Skjut mig. Men deal with it, ska beväpna mig med ben & jerrys och sätta igång.
                                                                                           Pusshej <3

Och just det. Efter 24 timmar hade jag lyckats skava bort lacken på en ganska stor fläck på laptopen. Torsk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0