Vilsen i etikett-skogen.

    De senaste tre veckorna har det sprungit runt hantverkare på övervåningen hemma hos oss, med andledning av att vi gör om badrummet (eller ja, dom gör om badrummet. Vore ju lite onödigt att anställa hantverkare som sitter och tittar på medan man gör om badrummet. Idiotiskt.) . Oftast har dom varit hos oss på förmiddagen, när jag går i skolan, men nu när jag har lov så är dom ju där hela tiden. Och då är frågan: hur ska man uppföra sig?
   Ska jag säga hej varje gång jag passerar dom (alltså varje gång jag går till övervåningen). Om dom sitter och fikar och jag gör lunch, ska jag fråga om dom också vill ha? Är jag ivägen om jag går med massa saker mellan mitt rum och nedervåningen hela tiden? Kan jag kräva att dom sätter på vattnet igen så jag kan borsta tänderna? Magdalena Ribbing, vägled mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0