Grammisgalan

   I onsdags satt jag klistrad vid tv:n för att kolla på grammisgalan, och nu när man tänker tillbaka så har det varit ett grymt bra musikår! Jag ska här komponera en liten lista över grammis 09:
Årets Manliga Artist: Håkan Hellström.  Det är rätt.
Årets Kvinnliga Artist: Anna Ternheim. Great! Och hon blev så himla glad också, hon ramlade typ ihop.
Årets Album: Leaving On A Mayday - Anna Ternheim. Har inte hunnit lyssna in så mycket än, men Anna är aldrig fel. För övrig finns tre av årets fem bästa album i mitt hus, trevligt trevligt.
Årets grupp: The Soundtrack of Our Lives. Har inte hunnit lyssna mycket på dom, men store skäggie Ebbot är ju underbar.
Årets Textförfattare: Annika Norlin / Hello Saferide. Indeed. Hon myntade ju i sin låt My best friend uttrycket: "Damn, I wish I was a lesbian so I could fall in love with you".
Årets låt/besvikelse: Jennie Let Me Love You - EMD. Enligt svenska folkt är Jennie let me love you årets soundtrack. Vänta, VAD HÄNDE?! Skjut mig.
Årets Sorg: Salem Al Fakirs hår. Var tog söte Salems söta fluffiga hår vägen?!
salem 1 goes salem 3
Hittade ingen bra bild från i år, men det syns tydligt att något saknas.
Årets Outfit: Lasse Stefanz frontman (Lasse Stefan själv kanske?). Utan konkurrans.
outfit

That's all folks! (men snart är det P3 guldgalan!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Buääh, salems söta fluff hår :O :(

2009-01-09 @ 22:09:31
Postat av: frida

jag vet, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hans gullighet försvann ju (nästan). Jag kanske nosar upp hans frisör och ber att få köpa håret dom klippte av :/

2009-01-10 @ 14:36:13
URL: http://annafridamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0