Rapport från verkligheten

  Skolan slutade i fredags, med trevligheter som jordgubbar, failade version av I'm yours, egendesignade pins och vuxenkooperativet Daggmasken. Tjusigt värre.
   Igår började mitt sommarjobb, som består i att vara lektant på ett dagis i kommunen. Och det är jättekul! Ungarna (de flesta) är jättegulliga och snälla, och jag har redan blivit bjuden på tre kalas. Jag kan utan vidare tänka mig att kidnappa två av dom sötaste, Alva och Dennis.  Speciellt Dennis, som är kanske ett och ett halvt eller två år, halv kinesisk och söt som socker. När han ramlade och skrapade sina händer skulle jag trösta honom, och han kramade mig och vägrade släppa. Mitt hjärta (som redan är mjukt som marshmallows) smälte.
   Det är helt galet att jag faktiskt får betalt för att rita robotar och hästar, gunga och torka bort lite tårar då och då! Fabulöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0