"Se där, en skäggdopping!"

   Idag hade KSG friluftsdag, i det uppfriskande ihärdiga duggregnandet och snålblåsten. Trots det var det väldigt kul. Började med match i både fotboll och brännboll (väldigt jämna båda två) och sedan fick vi paus för lunch. Helt plötsligt kom några random klasser gående, och vem känner jag igen om inte min gamla pudel-liknande spanskalärare Sari? Det var tydligen Ekillas D-enhet som vågat sig ut utanför sigtuna kommun.
  Sen gick vi mot Brunnsviken för att paddla kajak. Jag och Hanna tog en dubbelkajak och paddlade iväg, till tonerna av våra versioner av Färger i en vind, En helt ny värld och Love-medleyt i Moulin Rouge (det sista stod Hanna för).
   Tillsist kände vi oss klara och klättrade i land, drack lite varm choklad och knaprade naturgodis. Hanna försvann sedan mot okända vidder, medan jag stannade och paddlade dubbelkajak med Belzebub. Vi paddlade en varsin vanlig kajak också som var väldigt vingliga (mest för att biffpojkarna Kris och Marcus försökte välta Bella med dubbelkajaken). Det hela avslutades med ett übersnabbt dopp i underkläder.
   Langar inte nån bild av nån random åttiotals-biff idag, men vem vet, det kanske dyker upp ett Hoff-o-rama inom en snar framtid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0