Spotify ser dig

När jag satt och myste i ett litet Laleh-rus på spotify kom reklam, som tyvärr är ett nödvändigt ont. Det var en gubbe som gastade om Paramores konsert, så jag stängde av ljudet på datorn direkt. När jag ett par minuter senare återvänder till spotify och sätter på ljudet märker jag att reklamen inte tagit slut. Jag upptäcker också en liten cirkel som räknar ner reklamen när jag sätter på ljudet.
Jag prövar att dra ner ljudet på själva spotify, men då pausas reklamen igen. Man måste alltså lyssna på reklamen. Om jag inte tar av mig hörlurarna... Men Spotify har säkert utsända som kontrollerar sånt också. Förvånar mig inte om någon står utanför fönstret, beredd att kasta sig in och med våld sätta på mig hörlurarna om jag skulle försöka ta av mig dem.
Slugt Spotify. Slugt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0