"Photoshopmissbruk" rasar Frida.

Vi har alla någon i vår facebooklista. En kille i femton-sextonårsåldern, lite halvcool sådär, följer premier league, singel.

En sån där som har ett album på facebook med titeln: "Photoshop","Photoshopgrejer" eller "Coola bilder". I detta album finns följande:

  • Deras namn (för och efternamn, bara efternamn, eller nåt vrålhippt "dj"-namn/smeknamn typ Mr Linusmaster eller nåt dylikt), i nåt extremt häftigt typsnitt med skuggor och epilepsiframkallande färgkombinationer.
  • Deras vänners namn (samma procedur här).

  • Bilder på fotbollsspelare på plan efter att de gjort mål. Förslagsvis Zlatan, Beckham, Zinedane eller Ronaldo. Dessa är frilagda och i färg, medan bakgrunden är svartvit (FAN VAD FRÄNT VILKEN JÄVLA COOL EFFEKT!). Möjligtvis står det också spelarens namn i hörnet (med coolt typsnitt) och kanske klubbmärket. Lite glow runt spelaren också, eftersom den här fräna killen kan det här med lagerstilar.
  • Bilder på lättklädda skådespelerskor, vanligtvis Megan Fox eller Jessica Alba ("ASSÅ HON ÄR SÅ JÄVLA HET!") som dom frilagt och sedan lagt till nån fräck bakgrund med eldflammor eller nåt ("FÖR HON ÄR SÅ JÄVLA HET!").
Photoshop Namn Photoshop Zchlatan

Allt detta gör dom ivrigt påhejade av sina kompisar, lika dumma men inte insatta i photoshop. Såna som tycker att en skuggning på en text är ett underverk. Dom som kommenterar: "Fan va coolt me ditt namn mannen, kan du göra en me mitt oxå?" (varpå den stolte 'konstnären' svarar: "visst, vilkenfärg?! :)"), "Cool ;) Men varför Zlatan barca är så jävla dåliga madrid äger dom!!", samt "grr fox är fett snygg, o snygg bild bro!".


Dessa inkompetenta idioters uppmuntran gör att de små photoshopnissarna fortsätter, och dessutom inbillar sig att de är bra på det. Att dom kan photoshop. Här kommer själva kärnan då: NEJ. DET. ÄR. NI. INTE! NEJ. DET. KAN. NI. INTE!

Det dom här små pöjksen kan är att ladda ner ett typsnitt och ett packe coola penslar. Sen slänger dom på dom lite som dom känner, drar på en layerstyle här, ett filter där och vips: Man är känd som photoshopkungen i sin lilla inskränkta bekantskapskrets. Och detta är något som jag (om ni inte redan märkt det) irriterar mig något oerhört på. Jag får utslag av det. Jag skakar okontrollerat av ilska. Jag vill kasta saker omkring mig, vråla högt och framför allt sträcka min hand in i min datorskärm, ut genom deras och ge deras finniga ansikten en fet jävla käftsmäll.


Photoshop-Erik är Kungen Av Photoshop. Han skulle vinna över alla dom små finniga photoshopnissarna tillsammans i en photoshop-off. Med händerna bakbundna, och endast använda näsan. Klart slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0