Fredagsmys

    Handlar och känner mig lite frän för att jag inte köper chips och godis. Radar prydligt upp körsbärstomater, ekologiska bananer, ekologiska kidneybönor och ekologiska röda linser. Tyvärr förstör serranoskinkan min medveten vego-image. Betalar och går ut.

   Men kommer på att jag inte köpte pesto. Pesto, min ständige följeslagare och smaksättare. Pesto som jag jag skrev med versaler, tre utropstecken och strök under på shoppinglistan jag gjorde imorse (men som jag såklart glömde hemma). Vänder på klacken, ångar fram till pastasåshyllan och tar den största burken jag hittar. Sen kommer det pinsamma ögonblicket när jag betalar i samma kassa. "Eh... Glömde peston....

   Är pigg på GI igen. Och eventeuellt detox? Fast det verkar mycket jobbigare. Isåfall får jag göra en detaljerad veckomeny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0