Håll mig jag flippar!

Blir så jävla arg och förbittrad över människosläktet som bara fuckar sönder den här planeten. Nu senast är det ju Ungern, där en behållare för radioaktivt giftigt avfall gick sönder och sköljde över en hel by. Fyra personer dog, många skadades och hela byn förstördes. Den här jävla geggan sprids sedan via vattendrag (gissa om sjölivet dör?) vidare i Ungern och sedan ut i Donau som är Europas näst längsta flod. "Hoppsan" tänker aluminiumföretaget som är ansvariga, "det var ju inte så bra". Sånt här ska ju för fan inte få hända, dom måste ju ha någon jävla ordning på all skit dom förvarar!

Det var ju en förjävligt miljökatastrof som människan är direkt ansvarig för. Men är bara jag som tycker att antalet översvämningar, orkaner, torkor och stormar ökat något helt otroligt som senaste åren? Men vi i västvärlden är så duktiga så, vi donerar pengar till dom som behöver det. Men sen då? Minns ni Pakistan? Det var i augusti/september. Haiti? Torkan i Indien?  Vi glömmer för fort.

Annars har jag haft en mysig långhelg. Betat av två tredjedelar av modstrilogin, lärt mig att trilogi stavas just så och inte triologi, fotat, varit på moderna och firat en försenad kanelbullens dag.

-

Det här är en fin tjej som jag var kulturell med. Fast sen åt vi bullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0