Like a fish in a waterbowl

Simmar runt i mina egna tankar iklädd jeans som är så där mjuka och sköna de bara kan vara när man nött dom i fem år. Inser att halva min ledighet gått, och jag har ju inte lyckats göra något speciellt. Mest bara glidit omkring i staden eller hemma, köpt grejer och ätit äpplen.
Hängt en del med min käre pojkvän, tills jag tänkte att hans kompisar kanske ville ha honom tillbaka och han tänkte att han stulit mig från mina föräldrar tillräckligt länge. Och vi har ju två veckor framför oss att se hur mycket vi orkar med varandra. I ett tält dessutom. Ska bli intressant. Fast just nu känns det ju som att jag inte kan bli irriterad på honom. Att vi tillsist avslutade vår 120-timmarsdejt var delvis av rent praktiska skäl. Typ, inga rena kläder.
Och så saknar jag ju gänget en massa. Men Hanna är i Långbortistan, Bella jobbar kvällar och sover dagar, Sophia är väldigt svår att nå sen hon sumpade luren. Men Pukan och jag har iallafall varit på fotografiska och sett Mapplethorpe, och i samma veva har jag börjat läsa om Just Kids. Och den är fortfarande lika bra.
-
En av mina favoriter, som jag inte sett förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0