111008

Hade en väldigt trevlig dag igår. Körlektion på morgonen, sen begav jag mig mot odenplan för att äta lunch med Matti/Muttan/Mutzel/The Mutt. Jättemysigt och massor att prata om, och Mutti är en av de få som high fivear mig när jag drar ett grovt skämt. Det är bra.
Sen tog jag mitt pick och pack och åkte till Liljeholmen, där Ivar mötte mig och guidade mig till Stockholms Estetiska Gymnasium. Han ska nämligen regissera en pjäs som projektarbete och ville att jag skulle ta lite bilder till affisch, flyers, program och event. Det var skitkul, eftersom det alltid är trevligt att träffa Ivar, plus att alla var så duktiga.
Jag tycker det är lite jobbigt att fota människor när man ska hålla på och säga "stå sådär, gör sådär", men eftersom Ivar var regissör så skötte han det, och eftersom de andra var skådespelare så kunde de ta regi och verkligen jobba med uttryck. Plus att dom hade så många bra idéer till bilderna, så jag behövde egentligen bara stå och trycka på knappen. Fantastiskt kul, och alla var sjukt duktiga! Ska bli jättekul att se pjäsen i december (och det säger jag inte bara för att jag blivit lovad VIP-plats...)!

-

Nu ska jag sova, för ska upp och jobba tidigt imorgon. Men oavsett hur segt det känns att gå upp åtta en söndag morgon är jag alltid jätteglad två timmar senare, när jag är i full gång och dansar med alla gulliga barn. Helt fantastiskt vad lite endorfin och söta ungar kan göra, resten av dagen blir alltid bra oavsett vad som händer sen. Jag har faktiskt ett sjukt värt jobb som oftast inte känns som ett jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0