Aspepp och töntigt glad.

Det som är så otroligt kul med att jobba med barn är att se hur dom utvecklas. Till exempel, i en av mina yngre grupper så har det varit en tjej som har varit lite trotsig, spridit lite negativ energi och sagt att hon är trött och inte vill och inte kan dansa. Idag gav jag henne lite extra uppmärksamhet och peppade henne lite extra, och det gav utdelning direkt! Hon samarbetade mycket bättre och när lektionen var slut fick jag en två kramar innan hon gick. Sen kom hon tillbaka in igen, med en liten solros hon plockat och kramade mig igen. Så himla fint.
Och i min lite äldre grupp är det ett barn som inte känner som andra så bra är därför lite blyg och tillbakadragen. Men idag for han runt som en galning och skrattade och skojade, och det var så skönt att se. Och så dansade dom superbra allihopa. Jag är så stolt och vill adoptera SAMTLIGA barn jag jobbar med. Men jag vet inte om det skulle funka att plugga heltid och ha 47 barn. Kanske skulle bli svårt med livspusslet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0